AgiografikaAnagnosmata

Anakoinoseis

diahoristiko20
Top ploigisi
bottom ploigisi

Sevasmiotatos

bottom Eortologio

Dimiourgies

diahoristiko20

KoimisiTisTheotokou131

4εκαπενταύγουστος, γιορτή της Μεγαλόχαρης και σύμπας ο Ελληνισμός τέτοια μέρα δείχνει μια αξιοθαύμαστη ενότητα και ευλάβεια στο πρόσωπο της Παναγιάς. Σε κάθε νησί, σε κάθε μοναστήρι, σε κάθε ξωκλήσι ο ανθρώπινη ευλάβεια θα δείξει ότι ο άνθρωπος, αυτός «ο μικρός, ο μέγας» σε κάποιες στιγμές της ζωής του αναζητά ερείσματα και στηρίγματα έξω από την φύση και τον περιβάλλοντα κόσμο. Ετσι, λοιπόν, παραμονή, ανήμερα, αλλά και στην απόδοση της γιορτής της Παναγιάς, την οποία ο πολύς και ευσεβής λαός αποκαλεί ΜΑΝΑ του, συνάχτηκε στα προσκυνήματα για να τιμήσει τι άλλο; Την Μητέρα του Θεού και των ανθρώπων. Από το ποτάμι των απλών ανθρώπων δεν έλειψαν οι πολιτικοί μας ηγέτες, που με δηλώσεις πίστης, ευλάβειας και εθνικής ομοψυχίας έδωσαν το παρόν τους στα πανελληνίως γνωστά προσκυνήματα.

Ακόμα και πολιτικοί που η σχέση τους με την πίστη δεν θα λέγαμε ότι είναι και η θερμότερη, «αναγκάζονται» εκ των πραγμάτων να συμπαρασυρθούν από το λαϊκό ποτάμι και το θρησκευτικό συναίσθημα του λαού και να κάνουν δηλώσεις ευλαβείας. Αυτό που όμως που είναι αντιφατικό και θα λέγαμε υποκριτικό, είναι ότι ο πολιτικός μας κόσμος, μετά από απαίτηση των «Συλλόγων Αθέων Ελλάδος και Ευρώπης» ετοιμάζει σχέδιο νόμου για την κατάργηση του άρθρου 199 του ποινικού κώδικα που τιμωρεί με ποινή φυλάκισης μέχρι 2 ετών, «όποιον υβρίζει με οποιονδήποτε τρόπο την ορθόδοξη εκκλησία και άλλη ανεκτή στην Ελλάδα θρησκεία». Δηλαδή κάποιοι συμπολίτες μας, αυτοχαρακτηριζόμενοι άθεοι, διεκδικούν το δικαίωμα να υβρίζουν με τον χυδαιότερο, προφανώς, τρόπο το σεπτό πρόσωπο της Παναγίας μας αυτό, το πρόσωπο που όλον τον Δεκαπενταύγουστο τιμά σύμπας ο ελληνικός κόσμος και που ο αρμόδιος υπουργός δήλωσε ότι αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης.

 Συνήθως όταν θέλουμε να προκαλέσουμε κάποιoν άνθρωπο υβρίζουμε τα ιερότερα πρόσωπα της ζωής του, δηλαδή την μητέρα του και μετά την πίστη του. Όταν όμως ο νομοθέτης έκανε τον νόμο ήθελε όχι να υπερασπίσει τον Χριστό και την Παναγία, που συχνά οι έλληνες τους «επικαλούμαστε» και πέρα από τις προσευχές μας!!!! (με τα γνωστά καντήλια!!!) και οι οποίοι βέβαια δεν έχουν ανάγκη συνηγόρου ή νομικής υποστήριξης, αλλά να οριοθετήσει την ζωή και τον σεβασμό των ανθρώπων, να προασπίσει την κοινωνική γαλήνη, και να λειτουργήσει ο νόμος ως παιδαγωγικό μέσο για την καλλιέργεια πολιτισμένων ανθρωπίνων σχέσεων. Θέλησε με λίγα λόγια να καλλιεργήσει τον αλληλοσεβασμό των προσώπων και των θρησκειών, ακόμα και της πίστης των άθεων. Και βέβαια ο τρόπος που αντιδρά πάντα κάποιος όταν υβρίζεται η μητέρα του, αγγίζει τα όρια της αυτοδικίας. Φανταστείτε, λοιπόν, τι έχει να γίνει με την κατάργηση ενός νόμου με τέτοιο παιδαγωγικό χαρακτήρα, που καταλύει κάθε έννοια αλληλοσεβασμού των θρησκειών. Και βέβαια αν κανείς υβρίσει τον Αλλάχ, ή τον Μωάμεθ, ξέρουμε τι μπορεί να του συμβεί, πώς όμως μπορεί ο νομοθέτης να οριοθετήσει τις αντιδράσεις των όποιων φανατικών θρησκευτικών ομάδων που θα έχουν πλέον το ελεύθερο να αλληλοϋβρίζονται και να αλληλοβομβαρδίζονται;

Δεν ξέρω όταν ο κ. Πρωθυπουργός βρέθηκε για ένα δεκαπεντάλεπτο στο Aγιο Όρος, τετ-α-τετ- με την εικόνα της Παναγίας, αν της αποκάλυψε τον συλλογισμό του για το ελευθέρως βλασφημείν, αλλά ας μην εκμεταλλεύεται κανείς την ανεκτικότητα των χριστιανών έναντι του κάθε ανθρώπου που δεν διαθέτει το ανάλογο ήθος για να σεβαστεί την πίστη τους. Όλοι οι άνθρωποι δεν διαθέτουν ούτε τον ανάλογο κώδικα συμπεριφοράς ούτε την πνευματική καλλιέργεια της αυτοσυγκράτησης. Η αντίφαση στον φετινό εορτασμό της Παναγίας είναι ότι καταγγείλαμε την Τουρκία γιατί δεν σεβάστηκε την μνήμη της Παναγίας και δεν επέτρεψε την λειτουργία στην Σουμελά, ενώ εμείς ετοιμάζουμε νομοθέτημα για το ακαταδίωκτο της βλασφημίας της.
Ο αείμνηστος στρατηγός Μακρυγιάννης, έλεγε πως πάντα θα υπάρχουν «οι λογιότατοι, άθεοι, πολιτισμένοι» που θα έχουν τις δικές τους απαιτήσεις, απομένει σε κάποιους άλλους να σεβαστούν την κοινή λογική των ανθρώπων, αν όχι την κοινή πίστη του γένους μας.

                                                                                                                                Του Τρύφωνα Τσομπάνη

footer